Total Pageviews

Tuesday, February 4, 2014

Thank you, HATERS :)




Assalamualaikum. SELAMAT PAGI BLOGGERS :)

Pagi-pagi Dee check comment blog, Masya ALLAH! Masih wujud lagi haters atau kaki pedengki yang suka menjatuhkan orang lain rupanya. Ingatkan artis popular je yang kena benda-benda alah macam ni. Dee pun terjebak sama, alahai hamba ALLAH. Sabar je lah. Nak tanya, pernah tak terfikir apabila kita cemburu atau dengki atau benci kat orang sebenarnya kita tak dapat apa-apa pun selain menyakitkan hati sendiri? Dee tak kesah yang mana nak cakap Dee perasan atau sebenarnya Dee ni bukan LAWA sangat pun, nak tanya awak tu lawa sangat ke nak kutuk-kutuk orang? Manusia adalah sebaik-baik umat yang dicipta olehNya, siapa awak nak mempertikaikan kecantikkan seseorang manusia yang Allah S.W.T ciptakan. Elok sangat ke hinaan awak terhadap seseorang sedangkan semua manusia itu tidak sempurna? Cuba explain sikit. Ada pernah selama hayat saya 22 tahun mengemis beras rumah awak untuk sesuap nasi ke mulut saya? TAK PERNAH kan? Jadi apa sebab yang awak sakit hati sangat ni? Kadang-kadang cemburu itu harus untuk tingkatkan diri sendiri, menjadi yang lebih baik. Kadang-kadang jugak cemburu ni sia-sia kalau anda masih lagi di takuk lama, masih disitu sedangkan orang yang awak duk sound tu jauh lebih mara dari awak. Fikirlah sebelum nak berkata-kata atau nak melemparkan kata-kata tak elok dekat orang ye. Pernah tak orang yang awak duk mengata tu mintak duit dari awak? kenal family awak? kenal awak ke tidak? pernah? jadi tak perlu nak mengata atau nak kasi kata-kata yang akhirnya membinasakan diri awak sendiri. Kata-kata awak bagi saya adalah suntikan semangat saya, sebab bila ada orang bencikan saya dan cuba untuk jatuhkan saya itu bermakna saya mempunyai apa yang orang lain takde. Jadi teruskan menjadi penyuntik semangat saya, sayang awak :) Heee

0 budak comel :p: